Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-28, 08:10   #1

Sputnik2012s avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2755

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Data program för TRAV simulation

-

Hej ...

Undrar om någon använder att dataprogram för att lista olika lopp och skapa reducerade system spel.
Själv så tycker jag RRR (rida rida anka) vara ett bra alternativ.
Klarar att ranka och göra system för V75, V65, V64, V5, V4, V3, DD, Lunch-Dubbel och Trio.
RRR hämtar historik/data från ATG

http://multiodds.com/sv/trav/software_sv.html

RRR

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2012-07-28 klockan 08:19.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-28, 14:16   #2
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4937
Standard

Jag vet inte vad menar med simulation, men ett program för reducering har jag ju t o m byggt :-)

Hjälp på traven har fler funktioner och mer data än RRR vad jag kan se, men jag är knappast opartisk så...

Båda programmen går att prova gratis i 30 dagar, så det är väl bara att testa och jämföra vilket du tycker är bäst.
HPT är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 11:51   #3

Sputnik2012s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Jag vet inte vad menar med simulation, men ett program för reducering har jag ju t o m byggt :-)

Hjälp på traven har fler funktioner och mer data än RRR vad jag kan se, men jag är knappast opartisk så...

Båda programmen går att prova gratis i 30 dagar, så det är väl bara att testa och jämföra vilket du tycker är bäst.
Simulation kanske är fel ord, men syfta på ett program som jämför olika variabler, för att plocka fram en högre sannolikhet.
Köper RRR på måndag, men hade hoppats på lite mer inlägg och förslag.

Känns lite trögt att vara nybörjare.

Vad är det som ditt program gör som inte RRR klarar av - skulle vara intressant att veta och få en fingervisning, så man lär sig lite mer.
Gammal 2012-07-29, 13:10   #4

Sharp$: 3102
Standard

jag har ett copema reduceringsprogram som jag är nöjd med. jag visste inte att det fanns ranking program! gör programmet allt själv eller man blir tvingad att fylla i uppgifterna själv. vad kostar ett sådant program och jag får nog prova en månad. Tack för tipset!!
ingo73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 13:22   #5
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4937
Standard

Laddade ner och installerade RRR och följande skillnader står ut på en gång:

- RRR har 6 rankvariabler, HPT 19
- HPT visar ungefär dubbelt så mycket information per häst, bl a saknar RRR vad jag kan se insatsfördelning, som förmodligen är den viktigaste variabeln av alla...
- RRR har mycket färre variabler för användning i intervallreducering
- RRR saknar helt reducering utifrån kusk/tränare
- RRR saknar helt de varianter jag kallar för Gruppintervall, Rankreducering, Multi-ABCD och V6/V7/V8/Flerbong.
- I RRR kan man bara ha ett system öppet i taget, i HPT är det bara minnet som sätter gränsen.

Det finns många andra skillnader också, men det där var några jag hittade lite snabbt.

Att du inte ens är intresserad av att testa och jämföra konkurrenterna gratis förstår jag dock inte...

Vill du komma igång med reducering är det väl lämpligt att läsa någon av de artiklar om detta som finns. Jag har skrivit en som finns på http://www.alltomtrav.info/reducerade-system/, och jag vet att Johan Lindvall har skrivit en del också.
HPT är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 13:33   #6

Sputnik2012s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Laddade ner och installerade RRR och följande skillnader står ut på en gång:

- RRR har 6 rankvariabler, HPT 19
- HPT visar ungefär dubbelt så mycket information per häst, bl a saknar RRR vad jag kan se insatsfördelning, som förmodligen är den viktigaste variabeln av alla...
- RRR har mycket färre variabler för användning i intervallreducering
- RRR saknar helt reducering utifrån kusk/tränare
- RRR saknar helt de varianter jag kallar för Gruppintervall, Rankreducering, Multi-ABCD och V6/V7/V8/Flerbong.
- I RRR kan man bara ha ett system öppet i taget, i HPT är det bara minnet som sätter gränsen.

Det finns många andra skillnader också, men det där var några jag hittade lite snabbt.

Att du inte ens är intresserad av att testa och jämföra konkurrenterna gratis förstår jag dock inte...

Vill du komma igång med reducering är det väl lämpligt att läsa någon av de artiklar om detta som finns. Jag har skrivit en som finns på http://www.alltomtrav.info/reducerade-system/, och jag vet att Johan Lindvall har skrivit en del också.
-

Tack för ett utförligt svar, allt blev bra mycket tydligare :-)
HPT vilket program är det och vart kan jag köpa det ?
Tack för länken - ska läsa den efter jobbet i-kväll ...

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2012-07-29 klockan 13:36.
Gammal 2012-07-29, 14:00   #7

Sharp$: 52
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
-

http://hpt.kubin.se/
numcruncher är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 14:00   #8

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
-

Hjälp på traven finns att hämta här

Ack, lite sen där!
Garanli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td