|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Data program för TRAV simulation
-
Hej ... Undrar om någon använder att dataprogram för att lista olika lopp och skapa reducerade system spel. Själv så tycker jag RRR (rida rida anka) vara ett bra alternativ. Klarar att ranka och göra system för V75, V65, V64, V5, V4, V3, DD, Lunch-Dubbel och Trio. RRR hämtar historik/data från ATG http://multiodds.com/sv/trav/software_sv.html RRR Senast redigerad av Sputnik2012 den 2012-07-28 klockan 08:19. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jag vet inte vad menar med simulation, men ett program för reducering har jag ju t o m byggt :-)
Hjälp på traven har fler funktioner och mer data än RRR vad jag kan se, men jag är knappast opartisk så... Båda programmen går att prova gratis i 30 dagar, så det är väl bara att testa och jämföra vilket du tycker är bäst. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Köper RRR på måndag, men hade hoppats på lite mer inlägg och förslag. Känns lite trögt att vara nybörjare. Vad är det som ditt program gör som inte RRR klarar av - skulle vara intressant att veta och få en fingervisning, så man lär sig lite mer. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
jag har ett copema reduceringsprogram som jag är nöjd med. jag visste inte att det fanns ranking program! gör programmet allt själv eller man blir tvingad att fylla i uppgifterna själv. vad kostar ett sådant program och jag får nog prova en månad. Tack för tipset!!
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Laddade ner och installerade RRR och följande skillnader står ut på en gång:
- RRR har 6 rankvariabler, HPT 19 - HPT visar ungefär dubbelt så mycket information per häst, bl a saknar RRR vad jag kan se insatsfördelning, som förmodligen är den viktigaste variabeln av alla... - RRR har mycket färre variabler för användning i intervallreducering - RRR saknar helt reducering utifrån kusk/tränare - RRR saknar helt de varianter jag kallar för Gruppintervall, Rankreducering, Multi-ABCD och V6/V7/V8/Flerbong. - I RRR kan man bara ha ett system öppet i taget, i HPT är det bara minnet som sätter gränsen. Det finns många andra skillnader också, men det där var några jag hittade lite snabbt. Att du inte ens är intresserad av att testa och jämföra konkurrenterna gratis förstår jag dock inte... Vill du komma igång med reducering är det väl lämpligt att läsa någon av de artiklar om detta som finns. Jag har skrivit en som finns på http://www.alltomtrav.info/reducerade-system/, och jag vet att Johan Lindvall har skrivit en del också. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Tack för ett utförligt svar, allt blev bra mycket tydligare :-) HPT vilket program är det och vart kan jag köpa det ? Tack för länken - ska läsa den efter jobbet i-kväll ... Senast redigerad av Sputnik2012 den 2012-07-29 klockan 13:36. |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Hjälp på traven finns att hämta här ![]() Ack, lite sen där!
|
||
|
|
|
|
|
|